Wednesday, November 26, 2008

Posted by Nur Insyirah at 10:09 AM 1 comments

No one is born happy...
But all of us are born with the ability to create happiness...

So today, make others happy...
Flash your sweetest smile .....

Have A Day Full Of Smiles

Thursday, November 20, 2008

Dua Suku Kata yang Pertama

Posted by Nur Insyirah at 1:21 PM 0 comments



Aaa... baah... adalah dua suku kata pertama yang keluar dari mulut saya. Ibu dan abah begitu seronok sekali apabila mendengar saya menyebutnya. Sebenarnya sudah lama saya dapat menyebut suku kata ini, tetapi saya lupa bercerita di sini. Seingat saya semasa saya 7 bulan. Pernah juga ibu menyebut iii... buu... tetapi saya tetap suka menyebut aaa... baah... saya tidak boleh lagi menyebut iii... buu.... Selalunya abahlah yang menyahut kerana menyangka saya memanggil abah.

Sekarang saya suka menjerit. Ada kalanya juga saya ketawa melihat gelagat Si Jerry mengenakan Si Tom, seolah-olah saya faham apa yang dilakonkan oleh kedua watak itu. Pernah suatu ketika, ibu pelik apabila saya ketawa sambil menonton kartun kesukaan ibu itu. Hmmm... semuanya kebetulan sahaja.

Menurut ibu juga, kepala saya sudah banyak kali benjol-benjol. Ibu dan abah tidak sempat selamatkan saya daripada tergolek dari sofa tempat saya suka pegang sambil berdiri. Kadang-kadang sambil duduk pun saya boleh tergolek. Kelakar betul. Disebabkan saya terlalu leka bermain, hinggakan imbangan badan saya pun boleh goyah :)

Posted by:
Nisa

Friday, November 14, 2008

6.5 Kilo Sahaja

Posted by Nur Insyirah at 8:23 AM 0 comments
Pada 11hb lepas, saya ke klinik untuk pemeriksaan bulanan. Ibu dan abah terkejut kerana selepas 2 bulan berat saya cuma 6.5 kilo sahaja. Jika menurut carta berat bulanan saya, sepatutnya saya sudah capai 7 kilo. Ini bermakna, lagi 0.5 kilo saya kena kejar.

Pelik juga kerana saya memang suka makan. Nasi saya makan, roti pun saya makan. Pendek kata kalau boleh semua benda saya mahu makan. Badan saya macam sudah berat. Hmm... memang pelik.

Ibu kata, mungkin saya aktif agaknya. Walaubagaimana pun saya perlu capai sasaran 8 kilo lebih. Jika tidak, waaaaaa... mungkin saya diberikan susu formula yang disediakan pihak klinik.

Posted by:
Nisa
 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal