Monday, April 27, 2009

Adakah Ini Ibu Saya?

Posted by Nur Insyirah at 10:34 AM 0 comments
Gambar diambil daripada kamera Mama Jid

Benarkah ini ibu? Apa yang ibu sedang lakukan itu? Ini macam kerja berat sahaja? Tetapi... tidak nampak pula seperti keletihan, dan... macam kenal sahaja wajah dua orang di sebelah kanan dan kiri ibu itu, yang membelakangi ibu saya belum sempat berkenalan lagi...

Ya memang benar ini ibu saya. Di sebelah kiri gambar adalah Ustaz Wanzu... dan di sebelah kanan gambar adalah Auntie Fairy. Ceria betul mereka ini. Malam tadi adalah penutup Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Jadi, ibu dan rakan-rakan yang lain sedang sibuk mengemas semula buku-buku bagi dibawa pulang ke stor di Batu Caves. Menurut ibu, walaupun dia tidak bertugas pada hari terakhir, tetapi dia mahu merasai kemeriahan PBAKL tahun ini kerana pada tahun lepas ibu tidak merasainya sebab terpaksa bercuti selepas melahirkan saya.

Abah pula tidak kisah. Mungkin sebab saya pun sudah besar, jadi tidak susah hendak menjaga saya di rumah. Saya pun tidak sedar bila ibu pulang kerana sudah tertidur.

Posted by:
Nisa

Berkunjung ke Zoo Negara

Posted by Nur Insyirah at 10:08 AM 0 comments


Bestnya ke Zoo Negara. Ini pertama kali saya menjejak ke sini. Ibu dan abah pun sama, pertama kali menjejak ke Zoo Negara sejak berkahwin. Dan yang paling best adalah... Abang Furqan dan Abang Farhan pun ada juga.

Seronok betul tengok haiwan-haiwan jinak. Ada anak angkat TV3, tidak lain tidak bukan si Hippo, tapi... Hippo menunjukkan belakangnya apabila kami hendak berpossing dengannya. Sedih betul :( Nasib baik ada anak rusa yang cute. Sempat juga saya bermain-main dengan anak rusa tersebut. So sweet!


Kami juga mengunjungi kawasan untuk kanak-kanak. Antara haiwan yang terdapat di dalamnya adalah kuda, arnab, tupai, burung-burung kecil dan sebagainya yang kecil-kecil belaka.

Lama juga kami di sana. Pukul 10 pagi kami sampai, jam 2 petang kami pulang. Walaupun lama di sana, kami masih tidak sempat mengelilingi gurun Savanah di mana terdapat haiwan lain seperti harimau, singa dan sebagainya. Ibu dan abah sudah letih. Ada jodoh, lain waktu kami akan berkunjung lagi ke Zoo Negara. Tetapi bila? Hehehe...






Poste
d by:
Nisa
 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal