Sunday, July 12, 2009

Abahku Belikan Kereta.... Kereta Kecil Warna Merah

Posted by Nur Insyirah at 12:47 PM

Sebenarnya sudah lama abah belikan saya kereta, tetapi ceritanya tidak dikemas kinikan dalam blog ini. Jadi secara langsungnya, ibu sudah lupa apakah cerita di sebalik wujudnya kenderaan merah ini.

Tiada apa yang menarik untuk diceritakan. Pada mulanya saya tidak pandai menggunakannya. Saya tidak tahu mengapa benda berwarna merah ini diberikan kepada saya. Selepas mendapat tunjuk ajar daripada guru school driving, barulah saya faham bagaimana hendak menggunakannya. Pada masa itu, kaki saya tidak dapat menjejaki lantai. Jadinya, ibu dan abah terpaksa menolak saya dari belakang.

Sekarang tidak lagi. Kaki saya sudah panjang. Saya sudah boleh gerakannya dengan sendiri. Disebabkan saya begitu agresif menggunakannya, kadangkala menyebabkan saya terlentang kerana menyandar pada bahagian belakang kereta. Bukan main sakit kepala saya. Jika saya tidak menangis alamatnya saya tidak normal. Sebenarnya bahagian itu tersangat ringan dan tidak sesuai disandar. Lalu abah membuang dan menyimpan penyandar berwarna kuning tersebut. Kereta saya seolah-olah tidak lengkap, tetapi apakan daya, ia bagi mengelak berlakunya kemalangan di rumah.

Posted by:
Nisa

0 comments on "Abahku Belikan Kereta.... Kereta Kecil Warna Merah"

 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal