Saturday, September 6, 2008

Nestum dan Biskut Rusk

Posted by Nur Insyirah at 12:00 PM

Sejak umur saya 5 bulan lebih, ibu dan abah beri saya makan nestum berperisa sayuran. Sedap juga. Abah mula beli nestum apabila melihat saya asyik tidak habis minum susu. Mungkin saya mahu makan benda lain pula fikirnya. Memang betul jangkaan abah, saya sangat suka makan nestum. Seminggu selepas itu pula abah belikan biskut rusk. Pun sedap juga. Sampai licin saya makan. Patut lah saya sudah kurang minum susu.

Hari ini ibu kata dia mahu buatkan nasi lenyek untuk saya. Pesan nenek, saya sudah boleh makan nasi lenyek semasa umur 5 bulan. Sebab itu ibu mahu cuba sediakan untuk saya. Ibu letak carrot dan sedikit sayur kailan. Sebab itu saja sayur yang ada dalam peti ais. Ibu kata dia tidak mahu lenyek pakai sudu sebab leceh dan lambat, blender lagi cepat hehehe. Tidak pasti sama ada saya boleh terima ataupun tidak. Sekarang belum boleh makan lagi sebab baru mendidih atas dapur. Petang nanti baru saya boleh makan. Eeee tidak sabar rasanya....

Posted by:
Nisa

0 comments on "Nestum dan Biskut Rusk"

 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal