Monday, September 1, 2008

Salam Ramadan 1429

Posted by Nur Insyirah at 11:27 AM
"Syeera... bangun sayang. Kita sahur sama." Tiada jawapan.
"Biarkanlah dia tidur. Karang lapar, nangislah dia," kata abah.

Itulah antara dialog ibu dan abah sambil ketawa melihat saya tidur. Mereka sengaja membuat dialog itu. Padahal mereka tahu saya tidak boleh berpuasa. Sengaja menghidupkan suasana kata mereka.

1 Ramadan 1429, adalah tahun kedua ibu dan abah berpuasa bersama. Tahun lepas saya masih berada dalam perut ibu yang mengandungkan saya 4 bulan. Tahun ini bertiga. Begitu cepat masa berlalu. Hmm... apakah erti puasa buat saya ya? Saya pasti mendapatkan jawapan apabila saya boleh berfikir kelak.

Selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam di dunia. Semoga puasa tahun ini lebih baik daripada puasa pada tahun-tahun yang lepas.

Posted by:
Nisa

1 comments on "Salam Ramadan 1429"

Qasidah Rindu on September 3, 2008 at 7:51 AM said...

So sweet! =)

 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal