Sunday, August 31, 2008

51 Tahun Malaysia!

Posted by Nur Insyirah at 11:01 PM
Tanggal 31 bulan Ogos 1957, Malaysia menyambut kemerdekaan pertama. Dengan tema 'Perpaduan Teras Kejayaan', Alhamdulillah... pada 31 Ogos 2008, dengan izin Allah, Malaysia menyambut hari kemerdekaan yang ke-51. Syukur kepada Allah kerana Dia mengizinkan negara kita kekal aman dan sentosa sehingga ke hari ini. Segala puji-pujian bagi Allah kerana dengan izinnya juga Malaysia sudah merdeka selama 51 tahun.

Apakah erti kemerdekaan buat saya ya? Hmm... saya akan fikirkan apabila saya besar nanti.

Upss lupa pula saya. Hari ini juga adalah hari kelahiran Kakak Muna yang ke-5 tahun. Hepi Besday Kak Muna! Tentu Kak Muna dapat tengok bunga api malam tadi. Biasanya itulah yang dilakukan oleh Ujang dan Mak Ujang. Sanggup menunggu hingga detik 12.00 malam membawa sepupu-sepupu saya menyaksikan percikan bunga api di Kampung Pandan. Tidak perlu pergi KLCC. Dari jauh pun boleh lihat kata mereka.

Posted by:
Nisa

0 comments on "51 Tahun Malaysia!"

 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal