Sunday, August 10, 2008

Badminton ataupun Bola Tampar?

Posted by Nur Insyirah at 10:36 PM
Sukan Olimpik Beijing 2008 sudah bermula. Kehangatan terasa apabila ibu dan abah turut tidak terlepas menyaksikan sukan yang mereka minati. Ibu meminati badminton dan masih menanti sukan itu muncul di kaca tv, manakala abah pula tidak terlepas menonton bola tampar yang sejak hari pertama sudah ditayangkan. Ibu bertanya kepada saya, apabila besar nanti adakah saya akan memilih badminton ataupun bola tampar? Terkebil-kebil mata saya memerhatikan gelagat ibu. Hanya senyuman yang mampu saya berikan sebagai jawapan kepada ibu.

Saya rasa China akan membuktikan kegemilangan meraih pingat emas paling banyak. Tetapi USA juga perlu digeruni kerana mereka memiliki wira-wira antarabangsa. Tidak hairan sekiranya USA menjulang pingat emas paling banyak kerana mereka layak untuk itu. Walau apa-apa pun saya akan menyokong China. Tetapi dalam sukan badminton, saya mesti sokong Malaysia. Hmmm, nampak gayanya saya seperti meminati badminton sahaja berbanding bola tampar. Mungkin wira Malaysia ada dalam pasukan badminton, sedangkan bola tampar hanya diwakili oleh negara-negara lain sahaja.

Agaknya sukan manakah yang saya akan sertai kelak ya?

Posted by:
Nisa

0 comments on "Badminton ataupun Bola Tampar?"

 

Ini Satu Cerita... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal